לימוד הנגינה כמנוף לחיזוק עצמי וחברתי

כל תלמיד ותלמידה שלומדים נגינה יודעים שבכל גיל החברים והחברות מסתכלים עליהם בסקרנות כאשר הם מנגנים בלי כל קשר לרמת הנגינה. המנגן או המנגנת מושכים תשומת לב ואנו ההורים יכולים לעשות מספר פעולות שיחזקו את התועלת האדירה שיכולה להיווצר מכך שילדינו לומד נגינה.

ראשית לגבי התועלת, בפן החברתי- המנגן מעורר יראת כבוד מצד חבריו, הוא מושך תשומת לב, ותלמידים שחלשים בתחומים מסוימים, יכולים לקבל חיזוק אדיר לביטחון העצמי שלהם על ידי החברים שפתאום מגלים צד לא מוכר בילד, אבל צד מאוד מאוד פופולארי בעיניהם במיוחד בכלים מסוימים.

ראיתי אין ספור מקרים בכיתות בית הספר היסודי, החטיבה והתיכון בהם תלמידים שלא היו בולטים מבחינה חברתית, לעיתים עם ביטחון עצמי נמוך, לעיתים חלשים בתחום דעת מסוים בבית הספר, מקבלים דחיפה אדירה, שמשנה את נתיב האושר בבית הספר ומחוצה לו. לימוד הנגינה מקנה לצד הביטחון העצמי והחברתי גם נחישות, רצון להצליח ולהתגבר על קשיים וזה לצד העושר הקוגניטיבי הרב שמשרה המוסיקה על נפשו של העוסק בה בכל רמה.

מה אנו בתור הורים יכולים לעשות כדי שילדנו יוכל להפיק את האמור לעיל מיכולתו לנגן?

חשוב להקדים ולומר שאני מדבר כבר על שנת הלימודים הראשונה בכלי, כמובן שתלוי בכלי וביכולתו של התלמיד אבל על כך אפשר ורצוי להתייעץ עם המורה שלו לנגינה.

דבר ראשון יש ליידע את המחנכת שלו בדבר העובדה שהוא לומד נגינה בכלי ואני מדגיש לומד ולא בהכרח יודע לנגן קטע מסויים. אם יש קשר למורה למוסיקה אפשר ליידע גם אותה או אותו.

המורה בבית הספר יוכל לאפשר לתלמיד במידה וניתן מבחינה טכנית לנגן קטע קטן שייתן אפקט גדול.

יש לאפשר לילד להביא את הכלי (במידה והכלי נייד) לבית הספר על מנת לחוות את הסקרנות ותשומת הלב שהעניין ימשוך.

יש לעודד מפגשים חברתיים עם ילדים אחרים מנגנים זאת כמובן בהתייעצות ובעזרת המורה לנגינה.

"מורה מבין עניין" בעל גישה חינוכית ידאג לפעול בכיוון בכל האמצעים העומדים לרשותו ולעודד את הילד לכיוון הנכון. הורים שחוו את עניין הילד המנגן שמופיע או מנגן בכיתה או בכל מפגש אחר כדוגמת מופע כישרונות בבית הספר, יודעים כמה התהליך יוצר עניין אדיר אצל הילד שיש לו צדדים חיוביים רבים מאוד שעיקרם השקעה שסופה תוצאה אדירה לכולם.

אז אם ילדכם מתעניין או אתם מתעניינים בשבילו והוא משתף פעולה, התחילו את התהליך של לימוד הנגינה. ואם ילדכם כבר לומד, יידעו את הגורמים המתאימים גם אם אתם חושבים שהוא לא "חיית במה". הרבה מאוד דברים ניכרים על הילד בבית הספר ולא בבית. בקשה שתגיע מהמורה עשויה להילקח בחשבון בצורה מעט שונה מאשר אם הייתה מגיעה מההורים.

בהצלחה!!!

רוצים ללמוד אצלנו? מלאו את הפרטים הבאים
דילוג לתוכן