איך להתחיל לנגן בגיטרה

איך להתחיל לנגן בגיטרה

אנשים מכל הגילאים (לא רק ילדים ובני נוער) מתלבטים איך להתחיל לנגן בגיטרה. למשל, הם שואלים האם אפשר ללמוד לנגן על גיטרה לבד או שחייבים לקחת קורס, האם ניתן להיעזר באפליקציות ובסרטונים שונים ברשת, אילו אקורדים הם החשובים ביותר להתחלה (ומה זה בכלל אקורדים?), ומה ידרוש מהם תהליך הלימוד. בשורות הבאות נסביר איך מתחילים לנגן על גיטרה.

לבחור גיטרה מתאימה

כדי ללמוד לנגן על גיטרה צריך בהתחלה דבר פשוט: גיטרה. אפשר להתחיל עם גיטרה קלאסית או אקוסטית, אבל מרבית המתחילים בוחרים לנגן על גיטרה קלאסית לפחות בשלבים הראשונים, ויש לכך כמה סיבות. ראשית, גיטרה קלאסית נוטה להיות יותר זולה מאקוסטית. שנית, לגיטרה קלאסית יש גוף מעט יותר קטן משל האקוסטית, מה שהופך את ההתרגלות ליותר קלה בהתחלה – בעיקר לילדים. שלישית, יש שמוצאים את מיתרים הניילון של הגיטרה הקלאסית פחות נוקשים למגע לעומת מיתרי המתכת של האקוסטית (גם בקלאסית יש 3 מיתרי מתכת). ורביעית, יש לקלאסית צליל יותר עגול וחמים שמשתלב היטב עם רוב השירים שמתחילים מנגנים. 

מעבר לכך, בבחירת גיטרה צריך לקחת בחשבון עוד מספר משתנים. למשל מידות של גוף הגיטרה בהתאם לגיל הנגן המתחיל – בין אם ילד, נער או מבוגר, ויש להתחשב במרחב שבין המיתרים על צוואר הגיטרה, שוב לפי גודל היד של הנגן. כמו כן, רצוי בתחילה להעדיף גיטרות במחיר שאינו גבוה מדי.

יש לי גיטרה. איך מתחילים?

בגדול, יש לכם שתי אפשרויות: ללמוד לנגן בגיטרה לבד או עם מורה. בואו נתחיל עם האפשרות הראשונה ונסביר איך ללמוד לנגן בגיטרה לבד. מה שאתם צריכים לעשות הוא לתפוס איזה חבר שלכם שיודע לנגן ולבקש ממנו שיסביר לכם על מהות האקורדים וייתן לכם הדגמות של האקורדים הראשונים והחשובים ביותר שמופיעים במרבית השירים הפשוטים. אם תשאלו אותו איך ללמוד גיטרה מהר הוא בוודאי ידגים לכם את האקורדים: A, Am ,G, F ,E ,Em ,D ,Bm ,Bm ,C וכדומה. בנוסף, הוא ידגים לכם מהו קצב 4 ומהו קצב 3. מטבע הדברים, לא תוכלו להבין את הכל מהר ולבד ולכן תצטרכו לחזור אליו להדגמות. זה ייקח כמה שבועות טובים והתוצאה של האימונים, במידה ותתמידו, תהיה שתוכלו לנגן כמה וכמה שירים פופולאריים. 

אם אין לכם חבר תוכל לשוטט ברשת ולכתוב למשל בגוגל: "לימוד לנגן בגיטרה". מתוך התוצאות תבחרו בכמה סרטונים, אתרים ואפליקציות שמעבירים אתכם את השלבים הראשונים, באופן די דומה למה שעשיתם עם החבר, והתוצאות יהיו דומות. יחד עם זאת, למי שרוצה ללמוד לנגן בגיטרה ולעשות זאת בצורה משביעת רצון, אנו ממליצים בחום שלא להתחיל לבד, עקב כמה סיבות חשובות.

 

למה להתחיל עם מורה?

קודם כל, חשוב שתדעו שהלימודים של סי המוסיקה נערכים בתנאים אידיאליים מבחינתכם. זוכרים את העבודה עם החבר או מול המחשב והסמארטפון עם הסרטונים? זה מאוד מפתה כי אתם יושבים ומתאמנים בבית. אבל זה בדיוק מה שאנחנו מציעים, רק עם מורה מקצועי. כן, זה רק אתם והמורה, עם מלוא היחס האישי והתמיכה, בלי שתצטרכו לחלוץ את נעלי הבית. 

בנוסף, הורים המעוניינים בכך יכולים לרשום את ילדיהם לשיעורים קבוצתיים שלנו, המועברים על ידי טירן צפריר המנהל המקצועי שלנו. טירן פיתוח שיטות למידה חווייתיות וייחודיות וכבר עברו אצלו אלפי תלמידים. מדובר בשיעורים הנוגעים בראש ובראשונה בכישורי הנגינה, אבל משלבים גם מיומנויות חברתיות של ערבות ההדדית, הקשבה לאחרים, סבלנות ועוד. אלו הן קבוצות קטנות והומוגניות מבחינת הרמה המקצועית וטווח הגילאים, אשר בהם מתפתחים קשרים חברתיים נהדרים סביב תחום עניין משותף. 

ועכשיו, בואו נבין למה לימוד גיטרה לבד פחות מומלץ מאשר עם מורה. ראשית, כל גיטריסט מתחיל עושה טעויות ומכיוון שאין מי שיתקן אותו הן נגררות, מתקבעות והופכות להרגל שלאחר מכן מאוד קשה לשנות. מדובר למשל בטעויות של החזקת המפרט וגוף הגיטרה, אופן החזקת האצבעות על המיתרים ועוד, וכאשר תרצו להתקדם לעבר ביצועים ושירים קצת יותר מורכבים תבינו עד כמה הדבר משמעותי. 

בנוסף, עם כל הכבוד לחבר שלכם או ליוטיוב, הם לא באמת ייקחו אתכם יד ביד ויוליכו אתכם בהדרגה דרך כל השלבים. הם לא יתנו מענה לשאלו הקשורות לקריאת תווים, טאבים ואקורדים, לשמירה על קצב, לסוגי פריטות ועוד. לעומת זאת, המורים שלנו נמצאים כאן בדיוק בשביל זה, בשביל להוביל אתכם באופן נכון ולעזור לכם לצלוח כל שלב, כל אתגר אישי וכל סוגיה. 

יתרה מכך, חשוב לזכור שלימודי גיטרה מצריכים עקביות ומשמעת, תוך ביצוע תרגולים ברמה היומית. אנשים רבים מתקשים לשמור על המוטיבציה ולהכניס לימוד עצמאי לתוך לוחות הזמנים, וכך מה שהתחיל עם גיטרה חדשה והתלהבות הולך ומתמסמס אל תוך תחושה של חוסר הצלחה. מאידך, בשיעורים הפרטיים והקבוצתיים שלנו יש רמה הרבה יותר גבוהה של מחויבות, תמיכה מקצועית ועידוד, ומכיוון שיש מי שעוזר לכם לצלוח את המכשולים אתם גם מתקדמים יותר מהר ובקלות, והמוטיבציה עולה. 

לפרטים נוספים בנושא ולקביעת שיעור פרטי או קבוצתי, פנו אלינו בטלפון 08-9365355.

 
רוצים ללמוד אצלנו? מלאו את הפרטים הבאים
דילוג לתוכן