גיטרה אקוסטית או קלאסית – מה ההבדל ועם מה להתחיל?

מה ההבדל בין גיטרה קלאסית לאקוסטית? זוהי שאלה שנשאלת רבות בתחילת הדרך על ידי מתחילים שעושים את צעדיהם הראשונים. האם באמת מדובר בהבדלים משמעותיים? האם יש כלי עדיף להתחיל איתו? האם ניתן להחליף בהמשך? אז בדיוק למי ששואל מה ההבדל בין גיטרה אקוסטית לגיטרה קלאסית כתבנו את המאמר הבא, וממנו גם תוכלו להבין עם מה כדאי להתחיל.

גיטרה אקוסטית או קלאסית?

בואו נתחיל דווקא בשורה האחרונה, עוד לפני סקירת ההבדלים: אפשר להתחיל גם עם אקוסטית וגם עם קלאסית ואין שום חוק שאומר שחייבים להתחיל דווקא עם זו או זו. יתרה מכך, אם אתם לא מבחינים בין אקוסטית או קלאסית מומלץ לעשות את הצעד המתבקש, להקליד בגוגל או יוטיוב את הביטוי הרלוונטי ולצפות בסרטונים שימחישו טוב יותר מאלף מילים את ההבדלים במראה הגיטרה, במיתרים שלה ובעיקר בצלילים שהיא מפיקה. ואם יש לכם חבר או בן משפחה שיש לו את הגיטרות – הכי טוב שתקשיבו לו מנגן ותנסו לפרוט בעצמכם. יחד עם זאת, למרות שאין חוקים או המלצות גורפות בנושא, בכל זאת מרבית האנשים מתחילים דווקא עם הקלאסית וכעת נסביר מדוע.

הבדלים בין קלאסית לאקוסטית

כאשר בודקים מה ההבדל בין גיטרה אקוסטית לקלאסית אפשר אולי להתחיל במחיר. בתחילת הדרך סביר להניח שלא תרצו להשקיע הון עתק בגיטרה החדשה שלכם (השמיים הם הגבול…), ובוודאי תסתפקו לעת עתה בגיטרה שעולה מאות שקלים בודדות. בדרך כלל גיטרה אקוסטית תעלה יותר מגיטרה קלאסית ויש אנשים שעבורם גם זה מהווה שיקול.

כפי שאמרנו, מרבית האנשים יתחילו עם קלאסית, שכן ההבדל בין גיטרה אקוסטית לקלאסית בהחלט ניכר בנוחות הנגינה בהתחלה. אמנם, אחרי כמה שיעורים פרטיים אצלינו כבר תהיו רגילים לכל סוג גיטרה שאיתו בחרתם להתחיל וההבדלים יתמוססו, אך בשלב הראשון יש בכל זאת פער מסוים לטובת הקלאסית. קודם כל, הגוף של הגיטרה הקלאסית הוא קצת יותר קטן משל האקוסטית, אז למבוגרים ובעלי גוף גדול זה לא ממש משנה, אבל לבעלי גוף קטן קצת יותר קשה להחזיק בנוחות את האקוסטית (שוב, בהתחלה ולא לתמיד).

אבל יותר מזה, ההבדל בין גיטרה אקוסטית לקלאסית טמון למעשה במיתרים שמשפיעים הן על הצליל והן על נוחות הנגינה. מבחינת הצליל זה עניין של טעם: האקוסטית מפיקה צלילים יותר חדים, מתכתיים וקסומים שקשה לא להתאהב בהם, מה שבאמת קורה לנגנים שהתחילו בקלאסית ועוברים בהמשך לאקוסטית. לעומתה, הקלאסית מפיקה צלילים יותר חמים, כפריים ועגולים שמשתלבים נהדר עם מרבית השירים שמנגנים מתחילים, וגם ליד המדורה ובמפגשים חברתיים שונים.

מי שאחראי על ההבדלים האלו הם המיתרים. בגיטרה הקלאסית יש 3 מיתרים מניילון ו- 3 ממתכת, ואילו באקוסטית כל 6 המיתרים הם ממתכת. מלבד הצליל, יש לכך משמעות גם בנוחות הנגינה כי בתחילת הדרך האצבעות שלכם עוד רכות. אלו האצבעות שצריכות ללחוץ מספיק חזק על המיתר כדי להפיק צליל נקי, והלחיצה על מיתר נוקשה ממתכת יותר מאתגרת מלחיצה על מיתר ניילון. אמנם גם עם גיטרה קלאסית תהיה תקופת הסתגלות עד שקצות האצבעות יהיו יותר נוקשים (כרוך בקצת כאב, מה לעשות), אבל עם מיתרי מתכת הקושי יותר מורגש וכואב. אבל אל תיבהלו כי עד מהרה וככל שתתרגלו יותר הכאבים ייעלמו – בשני סוגי הגיטרות.

השורה התחתונה

כפי שאמרנו, אפשר להתחיל עם גיטרה אקוסטית או קלאסית וגם עם שתיהן ביחד, למרות שהרוב מעדיפים להתחיל בקלאסית. אם אתם רוצים להתייעץ איתנו בנושא ו/או לקבוע שיעור פרטי או קבוצתי, פנו הצוות של סי המוסיקה בטלפון 08-9365355.

 

 

רוצים ללמוד אצלנו? מלאו את הפרטים הבאים
דילוג לתוכן