הורים, היו מעורבים!!

הילד התחיל חוג נגינה.
לאחר מספר חודשים הודיע שנמאס לו והוא לא מעוניין להמשיך. תרחיש לא נדיר במיוחד. האם אנו הורים יכולים לעשות משהו בנדון?
בהרבה מקרים, לא.
אך אם נלמד לפקוח עין נוכל לכוון את כל המעורבים ולהימנע מלהגיע לנקודה הזו. רוב הילדים שזה עתה התחילו ללמוד נגינה בכלי כלשהוא יזהו באופן מוחלט את הכלי עם המורה. שני אלו מבחינתם חד הם. אנחנו המבוגרים יודעים שלא כך הדבר. הילדים חייבים להיות מוכוונים על ידינו ההורים. מה שלא הולך עם מורה אחד עשוי ללכת עם אחר. המורה יכול להעלות או להוריד, וברוב המקרים המורה הראשון קובע את גורלו המוסיקלי של ילדינו בשנים הבאות.
מעורבות שלנו עשויה למנוע מילדינו להגיע למצב של סלידה אפשרית מהכלי (למרות ההתלהבות הראשונית), וחוסר רצון לשוב אליו.
בשורות הבאות אפרט כיצד עלינו להיות מעורבים. ראשית, עלינו לזהות סימנים מוקדמים. מעורבות בנלמד בשיעור תמיד תעזור- לפקוח עין. "מה למדת? האם אתה יכול לבקש מהמורה שילמד אותך את השיר הזה שאני אוהב/ת?" ועוד כהנה וכהנה סימני מעורבות. בכיף, בנועם וכפועל יוצא מהאישיות המסוימת של הילד שלכם. יסוד שני הוא שמחת החיים של הילד כאשר מגיע היום שבו הוא צריך לקבל את השיעור. האם הוא מתלהב ? או אולי מחכה וכל מיני סוגי התנהגויות הייחודיות לילדכם המשקפות התלהבות וציפייה. יסוד שלישי הוא האם הילד מתאמן? (או) האם קיימים שינויים בהרגלי האימון של הילד? ולכן אם הילד לא מתאמן בכלל (או) מעט (או) שחלים שינויים בהרגלי האימון שלו, שיחה עם המורה היא חובה הכרחית בצמוד לשיחה עם הילד. חשיבות המעורבות שלנו ההורים עם שני גורמים אלו היא מכרעת. שיחה עם המורה יכולה לספר לנו כיצד המורה רואה את תהליך הלמידה של הילד. מורה טוב לא יחשוש להסביר לנו ככל שנרצה לדעת. אם אינכם סומכים על המורה, ונראה כאילו אין הוא שולט במצב, זה הזמן לחפש חלופות לפני שהילד יאמר את דברו. העיתוי בנקודה זו הוא מכריע.
חשוב שאנו ההורים שמכירים את ילדנו הרבה יותר טוב מהמורה נהיה ערים לכל שינוי וניידע את המורה ובכלל זה אפילו איזה משפט קטן שהילד זרק כמו "לא בא לי יותר לנגן" ואנחנו ההורים הנחנו לזה: "טוב הוא סתם במצב רוח, זה יעבור לו" ,ואכן זה עבר ופתאום אחרי חודשיים זה "התפוצץ" ,והילד לא מוכן לקבל יותר שיעור נגינה.
הורים!! ספרו למורה על כל מה שנראה לכם רלוונטי ותנו לו להתמודד עם זה. הילד שלנו לא תמיד מראה למורה את מה שהוא מראה לנו ולהיפך. הורים היו מעורבים.

רוצים ללמוד אצלנו? מלאו את הפרטים הבאים
דילוג לתוכן