כמה זמן לוקח ללמוד לנגן על גיטרה והאם אפשר ללמוד גיטרה בחודש?

כמה זמן לוקח ללמוד לנגן על גיטרה והאם אפשר ללמוד גיטרה בחודש?

השאלה כמה זמן לוקח ללמוד גיטרה היא אחת השאלות הנפוצות שאנשים שמתעניינים בלימודי גיטרה שואלים. לא אחת אנו שומעים מתלמידינו גם שאלות ספציפיות יותר, כמו "האם לימוד גיטרה בחודש אפשרי?" או לאיזו רמת נגינה בגיטרה אפשר להגיע בתוך פרק זמן כזה או אחר?. התשובות לשאלות הללו משתנות, מטבע הדברים, מאדם לאדם. זאת משום שההתקדמות היא מאוד סובייקטיבית ותלויה בגורמים רבים שאינם בהכרח ניתנים לשליטתנו, כמו השמיעה המוסיקלית של התלמיד, קיומו של רקע קודם בנגינה על כלים אחרים, סוג הגיטרה שעליה לומדים לנגן והציפיות של התלמיד עצמו, שהן עניין סובייקטיבי בפני עצמו – שכן, כל אדם מציב לעצמו יעדים שונים כשהוא לומד לנגן על כלי חדש. יחד עם זאת, אם יש גורם אחד שניתן לסמוך עליו באופן אוניברסלי כאמצעי להשגת התקדמות משמעותית כשלומדים לנגן על גיטרה – הרי שמדובר בהיקף השעות המושקעות בתרגול כישורי הנגינה על הכלי. 

כמה זמן לוקח ללמוד לנגן על גיטרה?

אם אתם מתכננים ללמוד לנגן בגיטרה או בכל כלי נגינה אחר, חשוב לדעת מראש שהשאלה "כמה זמן לוקח ללמוד לנגן" – אינה רלוונטית בעצם. הסיבה לכך היא שבפועל, רכישת מיומנויות מכל סוג ובפרט כשמדובר על יכולת נגינה, היא לא עניין כרונולוגי, אלא עניין של תרגול עקבי. כשם שנהג שקיבל את רישיון הנהיגה שלו ולא נהג מאז במשך שנה שלמה, לא יהפוך לנהג מנוסה בחלוף אותה שנה, כך גם אדם שמתחיל ללמוד לנגן בגיטרה ולא השקיע בכך שעות תרגול מספיקות, לא יהפוך אוטומטית לגיטריסט מחונן. לכן במקום לשאול "כמה טוב אהיה בנגינה על גיטרה בעוד שנה?" נסו לחשוב במושגים של "כמה אוכל להשתפר בנגינה על גיטרה כעבור 1000 שעות של תרגול?". 


מדוע כמות שעות הנגינה המצטברת היא האומדן הטוב ביותר להתקדמות בלימודי גיטרה?

בכל הנוגע לרכישת יכולת נגינה ושיפור המיומנות, ישנה משמעות גם לפרק הזמן המושקע בכל אימון על הכלי ובתדירות שבה הדבר מתבצע. לצורך העניין, יש תלמידים שמצליחים לדחוס יותר שעות תרגול ב- 6 חודשים של לימודי גיטרה, מכפי שאחרים מספיקים להשקיע במשך 4 שנים. כך למשל, השקעת ארבע שעות תרגול יומיומיות על הגיטרה לאורך 6 חודשים, היא שוות ערך ל- 720 שעות נגינה. עבור רוב התלמידים היקף שעות כזה יניב התקדמות משמעותית. לעומת זאת, מי שמשקיעים 30 דקות של תרגול ביום, יידרשו בממוצע לכארבע שנים על מנת להגיע לאותן תוצאות אליהן הגיעו בחצי שנה מי שהתאמנו במשך שעות ארוכות מדי יום. 


האם אפשר ללמוד גיטרה בחודש?
מאחר והגעתם עד כאן, אתם בטח כבר מבינים שבהקשר של לימודי נגינה, עדיף לחשוב תמיד במונחים של סך השעות המושקעות בתרגול על הכלי – במקום במונחים כרונולוגיים. לכן גם אם הצורך ללמוד גיטרה ולהתמקצע בנגינה על הכלי ממש בוער בכם, אף בית ספר מקצועי למוסיקה לא יוכל להתחייב לכך שבתוך חודש ימים, תהפכו לג'ימי הנדריקס הבא. לימודי נגינה הם תהליך ארוך הכרוך בתרגול רב, התמדה והרבה סבלנות. אף שניתן בהחלט לקבל טעימה מחוויית הנגינה על גיטרה במהלך חודש של שיעורי גיטרה, חשוב גם להיות ריאליים ולהבין שנדרשים הרבה מעבר ל- 4 שיעורים חד שבועיים כדי לדעת לנגן ברמה גבוהה באמת. במקרים רבים, נדרשת כחצי שנה של שיעורים ואימונים עד שחווים התקדמות משמעותית בנגינה על גיטרה ונהנים משליטה טובה בכלי. אך מרגע שהגעתם לשלב הזה – הנגינה בגיטרה הופכת לחוויה אלוהית ואינסופית.

 

זכרו: לימודי גיטרה הם לא "זבנג וגמרנו" אלא השקעה לטווח ארוך

כשאתם ניגשים ללמוד לנגן בגיטרה, כדאי לבוא בגישה שלפיה את ההתקדמות שלכם תמדדו על פי כמות השעות שתקדישו בפועל לתרגול מיומנויות הנגינה על הכלי ולא על פי משך הזמן שחלף מהרגע בו נרשמתם לשיעורי גיטרה פרטיים או קבוצתיים. כל עוד תיגשו לחווייה עם ציפיות ריאליות ומוכנות להשקיע בתרגול יומיומי של כישורי הנגינה שלכם, אין ספק שתוכלו לראות התקדמות הדרגתית ומספקת. סביר להניח שזה לא יקרה בתוך חודש ועבור אנשים רבים  זה יכול גם לקחת שנים, אך זכרו: בנגינה כמו בכל סוג של אמנות, תמיד יש עוד מה ללמוד, היכן להשתפר ומקום לגדול. זה גם מה שהופך את חוויית הנגינה לכל כך מדהימה ומתגמלת. העיקר הוא ליהנות מהתהליך. 


איפה ניתן ללמוד לנגן בגיטרה באופן מקצועי?

סי המוסיקה – בית הספר המקצועי למקצועות הנגינה והמוסיקה ממוקם ברחובות, ומציע שיעורי גיטרה לילדים ומבוגרים כאחד, המתקיימים במתכונת של שיעורים קבוצתיים או שיעורים פרטיים, לבחירתכם. כדי ללמוד גיטרה אצלנו, אין צורך בניסיון קודם! השיעורים מותאמים למגוון רמות ומועברים בידי מדריכי נגינה מקצועיים, מנוסים ואיכותיים מאוד. 


לסיכום

אם אתם מתגוררים באזור נס ציונה, רחובות, גדרה, קדרון או יישובי גדרות והתשוקה ללמוד לנגן בוערת בכם, זה הזמן לתאם שיעור התנסות ראשון בסי המוסיקה שיהיה האקורד הפותח שלכם לחיים שלמים של הנאה ויצירה. לפרטים נוספים והרשמה- לחצו כאן!

רוצים ללמוד אצלנו? מלאו את הפרטים הבאים
דילוג לתוכן