ללמוד לנגן בגיטרה לבד או עם מורה?

הגיטרה היא מהכלים היותר פופולאריים בקרב ילדים, בני נוער ומבוגרים, ובצדק. מדובר בכלי יחסית קל ללמידה ולשליטה שמפיק צלילים נהדרים, ניתן לנגן איתו אינספור שירים לבד או עם חברים, הוא נייד ונחשב ככלי מאוד חברתי. ניתן להוביל את המוזיקה ולהשתלב עם כלים אחרים, לשיר וליהנות – וכמובן גם להשתפר ולהתמקצע. בתוך כך, אנשים רבים שואלים עבור עצמם ועבור ילדיהם אם אפשר ללמוד לנגן בגיטרה לבד או שעדיף להיעזר במורה. במאמר הבא נשיב על השאלה הזו.

לימוד גיטרה לבד – יתרונות וחסרונות

אז למי ששואל אם אפשר ללמוד לנגן על גיטרה לבד, נשיב קודם כל בחיוב. יש באינטרנט כל מיני סרטוני יוטיוב בעברית ובאנגלית של גיטרה בלימוד עצמי, חלקם לוקחים אתכם ממש מהבסיס ואחרים גם מיועדים למתקדמים. אז המשימה אפשרית, ועכשיו בואו נראה את היתרונות והחסרונות שלה:

  • משמעת – אם אתם רוצים ללמוד גיטרה באופן עצמאי מהאינטרנט תצטרכו הרבה משמעת. כמו בכלים אחרים, גם כאן הידיים והאצבעות לומדות בהדרגה את הפריטות והאקורדים, בהתחלה עם תשומת לב מודעות ולאחר מכן באופן אוטומטי. אבל בלי תרגול, והרבה תרגול, ועוד תרגול – אי אפשר להתקדם. ורבים נתקלים בבעיית המשמעת כי הכל תלוי בכם, במוטיבציה, באורחות ובלוחות הזמנים – משימה לא פשוטה למבוגרים ובוודאי קשה לילדים ובני נוער. לעומת זאת, בשיעורים פרטניים עם מורה או קבוצה ישנה מסגרת ברורה ומחויבות שעוזרת לעמוד בתנאי הבסיסי של התמדה. וזכרו – ההתמדה והמשמעות נדרשות לאורך זמן כאשר לומדים כלי נגינה חדש.
  • טעויות – כאשר לומדים לנגן על גיטרה לבד אין מי שמתקן לכם טעויות וקל מאוד לאמץ הרגלים שגויים, החל בהחזקת הכלים, דרך האצבעות שמחזיקות אקורדים ועד לשימוש במפרט. אלו טעויות נגררות שהמוח והגוף מתרגלים אליהן, ואחר כך קשה מאוד להיפטר מההרגל. בתחילת הדרך זה אולי לא נראה נורא, אבל בהמשך כשתרצו להתקדם לנגינה קצת יותר מורכבת תראו איך ההרגלים השגויים מפריעים לכם. לעומת זאת, מורה פרטי דואג מראש לכך שהמבוגר או הילד יאמצו את הרגלי הנגינה הנכונים, מה שיסלול את הדרך להתקדמות.
  • מענה לשאלות והתאמה נכונה לקצב הלמידה– קודם כל חשוב להבין שה- "שיעורים" ביוטיוב בפלטפורמות חינמיות למיניהן, לא באמת לוקחים אתכם יד ביד לאורך הדרך. אמנם נותנים את הבסיס בהתחלה אבל אחרי השיעורים לא בהכרח מתקדמים בהדרגה, ובשלב מסוים פשוט נפסקים ואתם לא יודעים איך ולאן להמשיך. לעומת זאת, מורה פרטי לוקח אתכם יד ביד באופן הדרגתי ולפי הקצב הנכון לכם בלימוד הכלי. הוא גם עונה על שאלות והתלבטויות בכל נושא – למשל בקריאת האקורדים, טאבים ותווים, בפריטות של סגנונות שונים, בשמירה על קצב ועוד סוגיות רבות שיעלו במהלך הלימוד. אם תלמדו לבד לא יהיה מי שיענה.

 

לימוד גיטרה עצמי למתחילים – להישאר בבית

אין כמו לנגן על גיטרה. זהו כלי שנותן המון סיפוק כבר מהשלבים הראשונים. אם אתם חושבים ללמוד אותו לבד בטח קורצת לכם האפשרות של לשבת בבית, בלי לנסוע למורה לגיטרה או לאיזה בית ספר למוזיקה. הצדק אתכם, באמת הרבה יותר כיף ללמוד בבית, אבל חשוב שתדעו שצוות המורים של סי המוסיקה מגיע עד אליכם. אין פה עניין של לעלות על הרכב, לאתגר את המוטיבציה עם מכשולים כמו הסעות לילדים או היתקעות בפקקים – כי אתם נשארים בפיג'מה בזמן שהמורים שלנו מגיעים לביתכם.

 

אז איך לומדים גיטרה – סיכום

בואו נסכם בכמה מילים: אפשר ללמוד גיטרה לבד דרך האינטרנט, אם יש לכם את הפנאי, המוטיבציה והמשמעת. מצד שני, ההתקדמות תהיה יותר איטית, אתם בהחלט עלולים לאמץ הרגלים שגויים, לא יהיה מענה לשאלות, ובשלב מסוים סביר מאוד להניח שתיתקעו. לכן, בשורה התחתונה, אם תשאלו כל מי שמבין משהו בתחום – ההמלצה החמה היא ללכת על שיעורים פרטיים או קבוצתיים עם מורה מקצועי.

לפרטים נוספים בנושא ולקביעת שיעור פרטי או קבוצתי, פנו אלינו בטלפון 08-9365355.

רוצים ללמוד אצלנו? מלאו את הפרטים הבאים
דילוג לתוכן