שיעור תופים – לימוד תופים עם מורה

שיעור תופים – לימוד תופים עם מורה 1:1

כל מי שחולם להתחיל לנגן על כלי נגינה ככלל ועל תופים בפרט, צריך למצוא מורה מנוסה שילמד אותו את כל מה שהוא צריך וילווה אותו לאורך הדרך.

במאמר זה, נסביר מהו הערך המוסף של למידה עם מורה, למה זהו המפתח להצלחה, למה עדיף ללמוד באופן מסודר ולא להתפשר על קורסי נגינה באינטרנט והיכן ניתן ללמוד תופים מהמקצוענים.

האם ניתן ללמוד לנגן בתופים באופן עצמאי?

בעקרון כן. ישנם אנשים המוותרים על שיעורי נגינה עם מורה משיקולי תקציב או העדר זמינות של מורי נגינה פרטיים באזור מגוריהם או קבוצות לימוד המתאימות ללוחות הזמנים שלהם. נכון שכיום, ישנן לא מעט דרכים שדרכן ניתן באופן עקרוני, ללמוד תופים באופן עצמאי – כמו קורסים אינטרנטיים ללימוד נגינה בתופים.

יחד עם זאת, חשוב לדעת שלימודי תיפוף באופן עצמאי הם מורכבים ומאתגרים מאוד בהשוואה לשיעורי תופים עם מורה. לכן, יש להיות ערוכים מראש לכך שהתהליך עלול להיות ארוך יותר משמעותית ביחס להתקדמות שניתן להשיג עם ליווי מסודר של מורה לתופים.

החסרונות בלימוד תופים באופן עצמאי

לימודי נגינה באופן עצמאי עלולים להקשות על המתופף המתחיל מהסיבות הבאות:

  1. פיתוח טכניקת נגינה נכונה וידע בכוונון נכון של התופים.
  2. מתופפים בתחילת דרכם, אינם מצוידים בכלים המתאימים כמו משטחי תופים ומקלות תיפוף איכותיים.
  3. כאשר מתחילים ללמוד תופים נדרשת גם הדרכה להכרת המקצבים הנפוצים בסגנונות מוזיקה שונים. ללא הידע הזה, התלמידים עלולים להתקשות להתקדם ולפתח את המיומנות הנחוצה להוצאת המירב מכלי הנגינה המופלא הזה.
  4. הגעה לאותה רמת שליטה בתופים ביחס למתופף עם גישה להדרכה ממורי תיפוף מקצועיים, יכולה לקחת זמן רב.

לסיכומו של דבר, ללמידה עצמאית ללא הדרכה מסודרת ממורה מוסמך יש חסרונות רבים. במקרים רבים, הבחירה בשיטה האוטודידקטית היא נגזרת גם של שיקולים כספיים ועם זה – קשה להתווכח.

היתרונות בלימוד תופים עם מורה פרטי

אז נכון, שלכאורה אין הכרח ללמוד תופים עם מורה – זה בהחלט עשוי לפשט את התהליך ולהפוך אותו להרבה יותר מהיר, מהנה ויעיל. ישנם יתרונות רבים בעבודה עם מורה לתופים, ובניהם:

  1. לימוד טכניקות תיפוף נכונות
  2. קבלת פידבק מקצועי על הביצועים והכוונה לשיפורם
  3. הרחבת רפרטואר הסגנונות המוסיקליים לניגון
  4. אתגר- מדריך נגינה מקצועי ידאג גם לאתגר את התלמידים שלו במקומות הנכונים וידרבן אותם להשתפר ולמצות את הפוטנציאל שלהם.
  5. ערך מוסף- למידה עם מורה פרטי לתופים יכול להיות משאב שלא יסולא בפז עבור כל מי שמעוניין ללמוד לנגן. בתי ספר איכותיים למקצועות המוסיקה כמו 'סי המוזיקה', מקפידים להעסיק צוות מורים בעלי שנים של ניסיון ומומחיות בתחום ובעלי ידע רב בתיאוריה ובטכניקה מוסיקלית.

האם עדיף לבחור בשיעורי תופים פרטיים או קבוצתיים?

התשובה לשאלה היא למעשה נגזרת של הצרכים הפרטניים של כל תלמיד ותלמידה. לצורך העניין, תלמידים חסרי ניסיון בתופים הזקוקים להדרכה בסיסית, הכוללת התייחסות לאלמנטים כמו אחיזה נכונה במקלות התיפוף ושימוש נכון בהם, יקבלו מענה בשיעורי תיפוף למתחילים– פרטיים או קבוצתיים.

לעומת זאת, מתופפים מנוסים המעוניינים להתמקצע וללמוד טכניקות תיפוף מתקדמות או מחפשים טיפים לשיפור הביצועים שלהם, סביר להניח שיזדקקו למערכי שיעור מיוחדים או כאלו המותאמים אישית אליהם. לכן, עדיף לבחור בהדרכה פרטית של מורה מקצועי ומנוסה.

מה לומדים בשיעורי תופים?

שיעורי התופים מתחילים מהבסיס בו לומדים איך להחזיק את המקלות בצורה נכונה, תרגילי יסודות לשיפור הטכניקה, איך לנגן עם מטרונום, תרגול קואורדינציה בין ידיים לרגליים, ספירה ושמירה על הקצב וכן הלאה.

בתחילת התהליך לומדים לקרוא קצב על תוף הסנר, מתבניות קצב פשוטות (רבעים, חצאים) ועד לתבניות מורכבות יותר (שמיניות, חלקי שש עשרה, וטריולות) לשיפור הרפרטואר הריתמי ולהגברת היצירתיות.

כמו כן, לומדים לנגן וללוות שירים לפי בקשת התלמיד ברמות שונות, זאת בנוסף לשירים מתוך רפרטואר של אבני דרך במוסיקה, בהמלצת המורה. ברמות הגבוהות לומדים גם לקרוא תפקידי תופים מלאים.

השיעורים מיועדים לילדים מגיל 7 ומעלה ולשם התחלה צריך זוג מקלות ופד אימונים. לאחר כ-3 חודשים ולפי קצב ההתקדמות התלמיד יידרש לרכוש מערכת תופים. ככל שהתלמיד יקפיד על תרגול, יתמיד בתהליך ויגיע מוכן לשיעור הבא, קצב ההתקדמות יהיה מהיר יותר.

איפה אפשר למצוא מורים מעולים לתופים?

בין אם אתם מחפשים מסגרת ללימוד תופים למבוגרים או חוג תופים לילדים באזור השפלה, 'סי המוסיקה' – בית הספר המקצועי למקצועות הנגינה והמוסיקה – הוא המקום המושלם עבורכם.

אצלנו, תוכלו ללמוד לתופף מהבסיס ועד מינוף את הכישורים שלכם במסגרת שיעורים פרטיים 1:1 בבית התלמיד עם טובי המורים בארץ.

צוות המורים ב'סי המוזיקה', עושה את המיטב כדי שכל תלמיד ייהנה מהתופים ומהמוסיקה. לכן, השיעורים מתנהלים באווירה כיפית ומהנה, תוך מתן תשומת לב לצרכי התלמיד ורצונותיו.

בשיעורי התופים שלנו, התלמידים לומדים לנגן מקצבים בסגנונות שונים כמו בוסה נובה, סווינג, רגאיי, פנק, פיוז'ן, דיסקו ועוד. 

צוות המורים שלנו, עובד עם חוברת הנגינה "Mini monster book of rock drumming" שאיתה לומדים מגוון רחב מאוד של מקצבי רוק, מהפשוטים ועד למורכבים ביותר.

בדף הפייסבוק, בערוץ היוטיוב ובטיקטוק של "סי המוסיקה", ניתן להתרשם מסרטונים ומתכנים מגוונים על תופים שאנו מעלים כגון מקצבים שונים, מעברים מיוחדים ועוד נושאים מעניינים.

לקבלת פרטים נוספים על שיעורי התיפוף שלנו ולמענה על שאלות, הינכם מוזמנים לפנות אלינו בטלפון 08-9365355.

 

רוצים ללמוד אצלנו? מלאו את הפרטים הבאים
דילוג לתוכן